Media

Wij kennen de kracht van de media.

Persberichten · Ghostwriting · Content · Social Media

Elk bedrijf ziet zichzelf graag in de media terug. Maar uw persberichten verdwijnen in de prullenbak? Wij zorgen er voor dat er aandacht voor uw boodschap is. Het is een specialiteit die wij redactionele communicatie noemen.

Persberichten.

Bij het schrijven van een persbericht gaat het er om dat je precies weet hoe een journalist of een redacteur leest. Te vaak zien wij persberichten langskomen waar ‘het nieuws’ verstopt zit. Als de redacteur tijd heeft, zal hij dat nieuws tussen de regels ongetwijfeld wel lezen.

Alleen die tijd heeft hij niet (meer). Anno nu moeten persberichten snel worden verwerkt en ieder bericht dat maar even meer tijd nodig heeft om dit redactioneel te bewerken is kansloos. De deleteknop is dan namelijk heel snel ingedrukt.

Veel journalistieke kwaliteit in huis

Ouwerkerk Tekst & Advies telt maar liefst vier medewerkers met een journalistieke achtergrond. Het schrijven van een persbericht kent voor hen dan ook geen geheimen. En wij verzorgen het gehele traject van het schrijven van het persbericht tot en met het versturen naar de media en nabellen. Vooral dat laatste moet niet worden onderschat. Een telefoontje aan de redacteur van dienst om het persbericht nog even onder zijn of haar aandacht te brengen, kan het verschil maken tussen in de krant of tijdschrift komen of in de virtuele prullenbak belanden.

Partijen waarvoor wij regelmatig persberichten schrijven zijn NVB, Kantoor vol Energie, 070Vastgoed, Kwartiermakers in de Bouw en Zorgvastgoed.NL.

lees meer over ons team
Ghostwriting

Wij schrijven en u staat op de opiniepagina.

Het voornaamste onderdeel van redactionele marketing is uw bedrijf of organisatie op de juiste wijze in de media te brengen. Dat kan ook als u reageert op actuele onderwerpen.

Met uw reactie komt u dan op de opiniepagina’s van kranten, zoals Cobouw, het FD, de Volkskrant of het NRC te staan. Zeker wanneer u dit regelmatig doet, gaan verslaggevers uw naam herkennen. En is er op een zeker moment een actualiteit waarvoor een journalist een reactie van een expert nodig heeft, dan is de kans heel groot dat hij u belt.

Hoe werkt dat dan?

U heeft natuurlijk geen tijd om die teksten zelf te schrijven. Dat doen wij voor u. Telefonisch nemen we de inhoud van de reactie, column of opinie met u door. U geeft aan wat uw mening over het onderwerp is en wij schrijven de tekst in concept. Vervolgens leggen wij de tekst aan u voor, zodat u wellicht nog wat kunt wijzigen. Dan maken we de tekst waar uw naam onder staat definitief en bieden deze voor plaatsing aan. Omdat we vaak vooraf met de redactie overleggen over de inhoud van de opinie, blog of reactie is de kans dat de tekst wordt geplaatst meer dan 90 procent.

Deze activiteiten doen wij onder andere voor NVB, Woningcorporatie Dudok, Kantoor vol Energie, Kwartiermakers in de Bouw, Zorgvastgoed.nl.

Content

Wij maken content voor 140.000 adressen.

Ons label Bureau MediaWise produceert wekelijks een viertal huis-aan-huis-kranten. Wij realiseren: De Delftse Post, Groot Rijswijk, de Kombinatie Hendrik Ido Ambacht en de Kombinatie Zwijndrecht.

Samen zijn de vier kranten goed voor een oplage van 140.000 exemplaren. Het aantal lezers is natuurlijk een veelvoud. Daarnaast kunnen wij ook content leveren aan de andere huis-aan-huiskranten van de Persgroep.

Daarmee zijn wij een interessante mediapartner voor tal van bedrijven en organisaties, omdat wij journalistieke artikelen op basis van free publicity kunnen plaatsen.

Social

Op de juiste wijze zichtbaar op social media.

Social media. Het is niet meer weg te denken in de marketingmix. Of u het nu leuk vindt of niet, het gebruik van social media is essentieel als het gaat om zichtbaarheid van uw onderneming of organisatie.

Tegelijkertijd moet daar wel een visie achter zitten. Het begint bij het beantwoorden van de vraag: zit uw doelgroep op social media? En zo ja, op wat voor kanaal: Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram of YouTube? Of wellicht zelfs een combinatie? Een volgende vraag is: wat verwachten ze van u? En, wat kunt u ze bieden? Regelmatige updates over waar uw bedrijf of organisatie mee bezig is? Of wellicht wel een wekelijkse of maandelijkse blog of vlog? Wij begeleiden u in dit gehele proces en zorgen, indien gewenst, voor het plaatsen van de content. Deze tak van sport heet virtual assistant.

We stellen in overleg een communicatiestrategie voor u op en maken een communicatiekalender. Want het bijhouden van social media is niet voor een weekje of een maand. Uw doelgroep gaat u pas ontdekken en volgen als u geregeld in zijn of haar tijdlijn langskomt.

Met de communicatiekalender geven wij structuur aan uw communicatie. Zo weet iedereen in één oogopslag wanneer en wie waarvoor verantwoordelijk is. En dat is wel zo handig.

Wij werken als het gaat om social media onder andere voor: 070Vastgoed, 070 Wonen, Kantoor vol Energie, Thrillerfestival en JP Database Solutions.

Sorry, maar je browser is dusdanig verouderd dat deze website waarschijnlijk niet goed wordt weergegeven. Probeer een nieuwere versie van je huidige browser of een andere browser te installeren