In opdracht van 070vastgoed hebben wij het project ‘Wonen bij de sluis’ in de markt gezet. In de Venestraat in Leidschendam heeft 070vastgoed een voormalig bedrijfspand en het ernaast gelegen woonhuis getransformeerd in vier luxe appartementen.
Martijn Lentze is eigenaar van 070 vastgoed en drijvende kracht achter deze metamorfose. “De gemeente Leidschendam-Voorburg wil graag dat de Venestraat zijn authentieke uitstraling behoudt.” Toen hij anderhalf jaar geleden het voormalige bedrijfspand en het woonhuis ernaast kocht, was er van een authentieke uitstraling nauwelijks nog sprake. “Alle twee de panden stonden weg te kwijnen”, herinnert hij zich. Lentze heeft in het Haagse zijn sporen al behoorlijk nagelaten. Zijn aanpak is altijd hetzelfde: “We transformeren panden met een uitdagende status naar lichte, moderne stadsappartementen waar de nieuwe bewoner zo in kan trekken.”
Rigoureus breekwerk was er nodig om dit tot een goed einde te brengen
Daarbij schuwt hij het stevige en vaak rigoureuze breekwerk niet. “De door ons aangekochte woning wordt altijd compleet vernieuwd. Werkelijk alles gaat eruit. We kijken naar de ruimtes die een huis heeft en wat we kunnen creëren.” Omdat het bedrijfsgebouw op nummer 37 de status van gemeentelijk monument heeft, keek de Welstandscommissie zeer nadrukkelijk mee. “Dat is echt een heel traject geweest. Meestal proberen we de woning die we aankopen met bijvoorbeeld een aanbouw uit te bouwen. Dat ging hier niet. We moesten de klus binnen de schil van de gebouwen klaren. Wel is de achterzijde van het woonhuis van de grond af aan opnieuw opgebouwd. Alles is vernieuwd.”
Vier luxe appartementen die er mogen zijn
De ingrijpende verbouwing heeft ruim een jaar geduwd. De forse inspanningen hebben geleid tot vier uiterst smaakvolle en luxe appartementen. “De woningen zijn turn-key, oftewel instapklaar. En we streven in elke woning die wij aanpakken naar een wow-factor.” Over een antwoord op de vraag naar de wow-factor in de Venestraat hoeft Lentze niet lang na te denken: “Die zit enerzijds in de verrassende indelingen, de tuinen op de begane grond en de terrassen op de twee etageappartementen. Anderzijds dat we erin zijn geslaagd om binnen de vaste afmetingen vier compleet nieuwe ruime woningen met verrassende indelingen te realiseren.”
Aan Sold de taak om de marketing op orde te brengen
Wij kregen van 070vastgoed te opdracht om de marketing te verzorgen. De datum van de start verkoop was al vastgesteld op zaterdag 24 november. Op woensdag 7 november was er het eerste overleg en een dag later hebben we ons plan gepresenteerd. Hier kregen we vrijdag de 9e akkoord.
Uitgangspunt van ons plan was dat we de vier appartementen als één project presenteerden. Hiervoor bedachten we de naam ‘Wonen bij de sluis’. Ook maakte we hiervoor een beeldmerk. We schreven de verkoopteksten voor Funda en ontwierpen en maakte een landingssite.
De middelen die we in krap twee weken hebben gemaakt waren:
- Facebookpagina + Facebookcampagne
- Verkoopbrochure
- Journalistieke artikelen voor publicatie in Het Krantje en Groot Rijswijk
- Advertentie (zowel ontwerp als content)
- Banners voor tijdens start verkoop
- Beachflags van 070vastgoed voor de woningen
- Landingssite Wonen bij de sluis
Een grote opkomst was het resultaat
De aanpak die we in een extreem kort tijdbestek op touw hebben gezet had resultaat. De start verkoop op zaterdag 24 november heeft drie uur lang heel veel belangstellenden op de been gebracht. De verwachting is dan ook dat de appartementen snel verkocht zullen worden.